Zaczynamy!

Witam! Hello! Здравствуйте! Добридень! 你好!

Nie jestem poliglotą. Nie jestem też zawodowym językoznawcą. Ukończyłem filologię rosyjsko-ukraińską, studiowałem też (bez ukończenia) na jeszcze kilku kierunkach związanych z językami obcymi. Z zawodu jestem nauczycielem języka rosyjskiego. I jestem z tego naprawdę zadowolony. Języki obce zawsze rozbudzały mój umysł, zmuszały do ciągłych poszukiwań, fascynowały swoją tajemniczością. Przez lata gromadziłem różnego rodzaju podręczniki, do których zaglądałem mniej lub bardziej systematycznie. Odwiedzam wiele profesjonalnych i amatorskich serwisów poświęconych nauce języków. Nie jestem żadnym autorytetem w sprawie uczenia się języków obcych (może z wyjątkiem rosyjskiego), chcę się jednak podzielić doświadczeniem, którego nabyłem w ciągu ostatnich lat.

Ten blog ma też jeszcze co najmniej dwa inne cele. Po pierwsze, chciałbym poznać opinie innych osób zafascynowanych uczeniem się języków obcych, wasze doświadczenia i rady. Po drugie, chcę znaleźć jeszcze jeden sposób, który motywowałby mnie do systematycznej nauki. O tym, jak jest to ważne, poświęcę zresztę pewnie jeszcze niejeden wpis.

Wierzę, że dzięki temu blogowi uda mi się zrobić coś pożytecznego.

Zapraszam do czytania i wejścia wraz ze mną w niesamowity świat języków obcych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Który język obcy wybrać?

Co nieco o języku węgierskim

Jakiego języka obcego warto się uczyć?